Retur och byte
Du kan alltid ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit varan/varorna. Om du väljer att returnera hela beställningen, kommer du att få återbetalt fraktkostnaderna som du eventuellt betalade vid köpet. Vi erbjuder inte gratis retur, så var medveten om att fraktkostnaderna du betalar för att returnera hela eller delar av beställningen inte kommer att återbetalas. Om du endast ångrar delar av beställningen kommer du att få tillbaka pengar för den/dem returnerade varan/varorna.
Om du måste returnera varor på grund av att du mottagit fel eller skadad vara, behöver du självklart inte betala för returkostnaden. Kontakta oss, så ger vi dig vidare instruktioner om hur du skapar en returförsändelse.
Vi erbjuder fri retur på beställningar som innehåller skor eller kängor. För att använda dig av den fria returen behöver du använda PostNords tjänst "Retur med kod". Du kan klicka på länken här för att ange koden:
https://my.postnord.no/privat/return
Vi har returkoden: RETUR-ALPINA, som används när du skapar en fraktetikett. Följ därefter instruktionerna och skriv ut fraktetiketten.
Produkten som returneras måste vara i säljbart skick. För att ångerrätten ska gälla måste varan vara oanvänd, oskadad och returneras i originalförpackningen. Om det är något fel på varan kan du kontakta oss, så hjälper vi dig vidare i processen.
Behandlingstiden för returer är ungefär en vecka från att vi mottagit varan på vårt lager. Alla returer återbetalas till samma konto som användes vid köpet. Om du har betalat med faktura kan du enkelt sätta fakturan på paus via https://my.riverty.com/sv-se. Om fakturan inte betalas i tid, eller om du inte informerar Riverty om att den ska pausas i väntan på returhanteringen, kan förseningsavgifter från Riverty läggas på den obetalda fakturan. Kunden är ansvarig för att betala eventuella förseningsavgifter.
Om du har ytterligare frågor kan du kontakta kundservice. E-postadressen hittar du längst ned på sidan.