• FRAKT 69:-, GRATIS ÖVER 699:-
  • GRATIS RETUR AV SKOR
  • SNABB LEVERANS
  • BETALA MED KLARNA

Reklamation

Reklamationer ska anmälas i vår returportal. Om du inte har köpt skon i webbutiken, måste du göra reklamationen hos butiken där du köpte din produkt.


Alpinashop följer reglerna i konsumentköplagen och erbjuder 3 års reklamationsrätt på alla produkter, om inte annat anges för enskild produkt. Reklamationsrätten gäller fabrikationsfel eller andra brister som kan kontrolleras i produktionen, och vid fel eller brister kommer vi att reparera eller ersätta produkten med en motsvarande vara utan kostnad för dig som kund.

Följande viktiga punkter gäller vid reklamation:

Reklamationer ska enligt konsumentköplagen riktas till säljaren eller försäljningsstället, alltså där produkten köptes. Du är skyldig att kunna uppvisa ett köpbevis (kvitto eller kontoutdrag) med köpesumma och datum för att kunna åberopa reklamationsrätten.


Vad omfattas inte av reklamationsrätten:

  • Normalt slitage på skor
  • Skor som har modifierats eller reparerats av tredje part
  • Felaktig eller extrem användning av skorna
  • Otillräcklig skötsel eller underhåll
  • Skor som utsatts för kemikalier, organiska ämnen, saltvatten eller avloppsvatten
  • Extrema situationer, kontakt med värme eller skador orsakade av djur
  • Punktering av membran orsakad av kvistar, grus eller andra främmande föremål

Så här skickar du in din reklamation:

Alla reklamationer från privatkunder (B2C) ska anmälas via vår returportal. Du kan endast registrera ett ärende åt gången, och om du har flera reklamationer måste dessa registreras separat.



Är du företagskund (B2B) och ska registrera en reklamation mottagen via butik? Då ska ärendet anmälas via Ultimate Nordics reklamationsformulär på följande sida: https://www.ultimatenordic.com/se/sv/reklamasjon